Sunday 8 November 2009

冷战

上个星期一....
“现在就爽啦,等你以后结婚生子你就知道烦”
“你们男人都是这样的啦,如果你也是一样,做你的老婆,不,做你现在的女朋友很惨”
“你看你,这样讲话,跟你的爸爸一样”
said by my mum. One part of conversation roughly in my memory.randomly.


“hen啦hen啦,你对完”
“你都不要检讨一下自己”
“你是最好的例子”
said by me. One part of conversation roughly in my memory also.randomly also.


以上是充满火药味及眼泪的味道的 "conversation"
涉及人物:我和我妈
地点:不详,因为在行驶的车内。
时间: 不清楚,到达Klang KTM 之前。大约十点多。


那天正准备去见女朋友。


看了 The time traveler's wife,很不错。
最后湿了灵魂之窗,无法控制,压抑不住。
第一次让她看到了。


完。


第一天冷战开始。




今天中午....
“做麽,你不要吃啊?谁踩到你?没有礼貌。如果你还是这样,我就给你够力”(其实很长,我懒得记)
said by my mum. One part of conversation involving her only roughly in my memory.randomly oso.
I was remained silence and shut my mouth off.

那时候我正在从一个盒子拿出快速面。(其实锅里有她买回来的肉骨茶,份量少得猫都吃不饱)
可能她以为我不要吃。
最后,我已经吃了那肉骨茶和快熟面(七分饱罢了)


最近,我不是很想讲话。
也许是我变了。
也许是没话题。
也许是Generation Gap。
也许是生活太枯燥。终日对着laptop。
我承认,我不善于沟通和表达。


从上个星期一起,我的嘴就像粘了强力胶。
直到现在,我没跟她说超过5句话。

病从口入,祸从口出。我滥用了这句谚语?
不想和她说话,因为不想吵架。
很不喜欢和她说话。很不想理她。


刚才,也和女朋友冷战几小时(不是第一次,上一次是用“天”的)
只是在简讯说不要理我了。
是真是假,我那时不懂。
她没理我的过程很安静。
我回她两三封简讯罢了。
应该是很久没吵架了吧?小小事就这样。
最后也没事了。


女人(不论是你妈妈还是女朋友)还真难了解。连我都不了解我自己,更何况是女人?
好难哦。


也许是我的问题。
我是怎么了?


冷战何时了。我也不知道。




不听。不讲。不知道。
好久没自拍了。刚刚新鲜出炉。最近的我。

6 comments:

  1. 其实女生并不难了解
    她们说做的一切都有原因的
    可能你不了解
    就觉她们乱发脾气
    但无法否认
    有些女生爱乱发脾气
    有时候沉默反而会让事情变得更糟糕
    说出意见不代表要争吵
    只是不要让误会加深而已
    女生也会觉得男生很难明白的
    当你跟一个人的时间很长了
    她的一举一动你都大概能了解其中的含义

    ReplyDelete
  2. 现在轮到我。。。
    不爱讲话。。。。
    是我想太多吗??

    ReplyDelete
  3. 谈话时,
    切忌用挑衅的语气。
    就算你是对的,
    勿批评,慢慢解释。
    一位妈妈被儿子顶撞,
    心是很痛的。

    ReplyDelete
  4. 也许我还小
    也许我不想长大
    但可以更定的是
    我还没有女朋友

    小孩子与大人比较
    其实差不多


    ps:柏林围墙倒下二十周年,冷战结束

    ReplyDelete
  5. i vr vr long time did not update to your news d. because everytime i open to read ur blog, also no new thing. hehe....hmm...y u look so down n sad? look at the date, the thing was happened quite a long time ago d. hope you already solve the problem.

    first of all le, the problem between u and ur mum. thats juz a vr normal thing la. i oso always c my bro quarrel wif my mum. son and mum mayb cant communicate well. hehe.... anyhow, she is ur mother oso. so try to say properly to her lo. avoiding cant solve the problem de. try to tell her wat actually u wan. i think should b alright la. but take care of ur tone oso, dun shout la...talk nicely. i know u not reli know how to communicate wif others, but try lo...

    the next thing, ur study. i can c ur pressure oso during final exam. u become vr vr quiet and look vr tensed. try not lo(but i know it is hard to b not nervous, as myself oso experiencing). But when stress, try to come out to living room la, or come to find me, i luin wif u. everytime when i reli tensed, i will find someone to luin, like gyuk la, mattew la, or whoever that u think u can luin wif. i oso can luin wif u de....hehe....

    u hav to consider properly now lo..u cant waste anymore time. if u wan keep study this sub, den dun think so much d, try ur best will do. if u reli dun wan cont this sub, then try to think other sub u wan. but have to consider vr vr clearly. u dun hav time to make wrong decision anymore.

    anyhow, cc, if u reli gt thing wan share, i can be a vr good listener. anytime u wan call me or sms me oso can....is ok de...

    wish u all the best la...

    ReplyDelete

Thank you for leaving comments ya!